martes, 6 de mayo de 2008

Ciutat d'aigües

Ja no se què pensar. Aquest matí m'he tornat a despertar en aquest somni. Sort que estic "jubilat" i no he de dirigir el país! De totes maneres li començo a agafar cert regust al fet de ser "President": tinc servei a casa, allà on vagi la gent em saluda i em felicita per la meva carrera política,... el que m’estranya una mica és que ningú em reclama per anar a conferències o actes però, en fi, millor per mi.

Avui he tornat a sortir al carrer amb la càmera de fotos. Amb la calor que fa, sembla ser que l'estiu ha decidit fer-nos una visita aquests dies en que, definitivament, el Govern de la Generalitat comença a tirar endavant el polèmic transvasament de l'Ebre. Tot i que ja diuen que el cap de setmana plourà!



És inversemblant la situació en que es troba Barcelona. Fa anys que l'ajuntament hauria d'haver iniciat noves polítiques d'estalvi o gestió d'aigua. Seguint l'exemple d'infraestructures per a la recol·lecció de deixalles que vam aconseguir per a la Barceloneta (els edificis estan connectats a un sistema subterrani que recol·lecta les deixalles i les envia a substacions de tractament), els governs que han succeït al meu després del 1997 haurien d'haver potenciat una política de l'aigua.


Barcelona és una de les ciutats més importants d'Europa i del món, una capital cultural, econòmica i social que no es pot veure perjudicada per situacions pròpies de països en vies de desenvolupament. No pot ser que acabem donant raó a la idea que tenen molts europeus d'Espanya, la cua d'Europa. Cal avançar i Barcelona s'ha de convertir en la millor ciutat del món!!!


Passejant per La Rambla he pogut contemplar el volum de turistes que hi ha a la nostra ciutat. Gràcies a la meva gestió com alcalde, Barcelona avui en dia es referent turístic al Mediterrani, Europa i el món. El turisme de qualitat ve a Barcelona buscant cultura, oci, bona climatologia i una societat oberta com la barcelonesa. Només cal veure La Rambla, plena de gent gaudint de la ciutat. Les seves botigues, quioscos i floristeries criden l'atenció de turistes que omplen de colors i nacionalitats aquesta columna vertebral de la ciutat.


Ara que estem en temps de sequera, precisament el tema de l'aigua m'ha fet venir al cap aquest emplaçament tan carismàtic i, per això, he decidit fotografiar-lo Possiblement, pocs ciutadans sabrien que la ciutat antigament estava travessada per desenes de rieres i que s'obrien camí cap al mar. Una d'elles, el Torrent de l'Olla, dóna nom un carrer que baixa des de Plaça Lesseps. Aquest torrent desembocava al, que avui en dia tothom ja coneix, Rec Comtal que es el que baixa per l'actual Rambla. Al segle XV es va urbanitzar i, reforma rere reforma, ha donat lloc al que avui tenim tots en ment.


Durant la història em pretès amagar l'aigua. Ens molesta però a l'hora de la veritat, en som ben dependents... Barcelonins i barcelonines, estalviem aigua!


Atentament;


Pasqual Maragall i Mira

No hay comentarios: